Tagebuch - nicht nur meiner literarischen Arbeiten

Verleger gesucht!

Achtung: Haiku veröffentliche ich ab sofort nur noch auf meiner website

Es gelten die rechtlichen Hinweise, wie auf meiner homepage.siehe:

Willkommen bei meinen Worten und Gedanken. Schreibt mir, wenn ihr etwas dazu meint. Meine E-Mail Adresse:
spinger.paul@googlemail.com

Für Teilnehmer und Freunde meiner freien Seminare steht ab sofort folgende Seite zur Verfügung:
https://sites.google.com/site/paulsweltliteratur/

Hörbares von mir: http://paul-spinger.podspot.de

Freitag, 12. September 2008

Oswald von Wolkenstein - Es fuegt sich


Oswald von Wolkenstein - Es fuegt sich


Gesungen werden hier nur die ersten vierundzwanzig Zeilen!

XVIII

(HS A 9r-10r, HS B 7r-8r, HS c 17v-19v, Klein 18)


I E
S fügt ſich do ich was uon zehen jaren alt/
ich wolt beſehen wie die werlt wer geſtalt/
7v mit ellend armüt mangen winkel haiſs und kalt/
hab ich gebawt bey criſten kriechen haiden/
5 Drey pfenning jndem peutel und ein ſtücklin brot/
das was von haim mein zerung do ich loff jn not/
uon fremden freunden ſo hab ich manchen tropffen rot/
gelazzen ſeyder das ich wand uerſchaiden/


Jch loff ze füſs/ mit ſwerer büſs/ bys das mir ſtarb/
10 mein uatter zwar/ wol viertzen jar/ nye roſs erwarb/
wan eines roupt ſtal/ ich halbs zu mal/ mit ualber varb/
und des geleich ſchied ich da von mit laide/
Zwar renner koch/ ſo was ich doch/ und marſtaller/
auch an dem rüder/ zoch ich zu mir/ das war ſwër/
15 in kandia/ und anderswo/ ouch widerhar/
uil manchen kittel was mein beſtes klaide/


II GEn preuſſen littwan tartarey türkey über mer/
gen frankreich lampart yspanien mit zwayen kunges her/
traibmich die mynn auf meines aigen geldes wer/
20 Ruprecht Sigmund bayd mit des adlers ſtreiffen/
Frantzoiſch möriſch katloniſch und kaſtilian/
teutzſch latein windiſch lampertiſch reuſchiſch und roman/
die zehen ſprach hab ich gebraucht wenn mir zerran/
auch kund ich fidlen trumen paugken pfeiffen/


25 Jch hab umbfarn/ jnsel und arm/ manig land/
auff ſcheffen gros/ der ich genos/ uon sturmes band/
des hoch und nider/ meres gelider/ uaſt berant/
die ſwarczen ſee lert mich ein vas begreiffen/
Do mir zerbrach/ mit ungemach/ mein wargatein/
30 ein koufman was ich/ doch genas ich/ und kom hyn/
ich und ein rewſs/ indem geſtreuſs/ houbgüt gewin/
das ſücht den grund/ und ſwam ich zu dem reyffen/


III AJn künigin uon Arragon was ſchon und zart/
da für ich knyet zu willen raicht ich jr den bart/
35 mit hendlein weyſs bant ſy darein ein ringlin zart/
lieplich und ſprach non mayplus dis ligaides/
Von iren banden ward ich jndie oren mein/
geſtochen durch mit einem meſſin nädelein/
nach jr gewonheit ſloſs ſy mir zwen ring dorein/
40 die trüg ich lang und nennt man ſy raycades/


Jch ſücht ze ſtund/ künig Sigmund/ wo ich jn vand/
den mund er ſpreutzt und macht ein kreutz/ do er mich kant/
der rüfft mir ſchier/ du zaigeſt mir/ hie diſen tant/
freuntlich mich fragt tün dir die ring nicht laides/
45 Weib vnd ouch man/ mich ſchowten an/ mit lachen ſo/
newn personier/ kunglicher zier/ die waren da/
ze pärpian/ ir Babſt von lun/ genant petro/
der Römiſch künig/ der zehent vnd die von praydes –


IV MEin tümes leben wolt ich verkeren das iſt war/
50 und ward ein halber beghart wol zway gancze jar/
mit andacht was der anfangk ſicherlichen zwar/
hett mir die mynn das ende nicht erſtöret/
Die weyl ich rait und ſüchet ritterliche ſpil/
und dient zu willen ain' frowen des ich hil/
55 die wolt mein nye genaden ein' nuſſen vil/
bys das ein kutten meinen leib bedoret/


8r Vil manig ding/ mir do gar ring/ zu handn' ging/
do mich die kappen/ mit dem lappen/ umbefing/
zwar uor und ſeyt/ mir nye kain meyt/ ſo wol verhing/
60 die mein wort freuntlich gen jr gehöret/
Mit kurczer ſchnür/ die andacht für/ zum gibel aus/
do ich die kutt/ uon mir do ſchutt/ jnnebel rauſs/
ſeyd hat mein leib/ mit leid vortreib/ uil mangen ſtrauſs/
gelitten und iſt halb mein freud erfröret/


V ES wër zu lang ſolt ich erzellen all mein not/
ia zwinget mich erſt ein außerweltes mündli rot/
da uon mein hercz iſt wunt bys jnden bittern tod/
uor ir mein leib hat mangen ſwaiß berunnē/
Dick rot und blaich hat ſich uerkert mein angeſicht/
70 wann ich der zarten dieren hab gewunne phlicht/
uor zittern ſeuftzen hab ich offt emphunden nicht/
des leibes mein als ob ich wër verbrunnen/


Mit groſſem ſchrick/ ſo bin ich dick/ zwayhundert meyl/
uon ir gerößt/ und nye getrößt/ zu kainer weyl/
75 kelt regen ſnee/ tet nye ſo we/ mit froſtes eyl/
ich brunne wenn mich hiczt die liebe ſunne/
won ich ir bey/ ſo iſt unfrey/ mein mitt und maß/
uon ain' frawen/ ſo müß ich pawen/ ellend ſtraſs/
jnwilden rat/ bys das genadt/ lat jren haſs/
80 und hulff mir die mein trawren käm zu wunne/


VI UJerhundert weib und mer an aller manne zal/
uand ich ze Nyo die wonten jnder jnsell ſmal/
kain ſchöner pild beſach nye mentzſch jnainem ſal/
noch mocht jr kaine diſem weib geharmen/
85 Von der ich trag auff mein rugk ein ſwëre hurd/
ach got weſſt ſy doch halbe meines laides burd/
mir wër vil deſter ringer offt wie we mir wurd/
und het geding wie es jr müſſt erbarmen/


Wenn ich jnellend/ dick mein hend/ offt winden müſs/
90 mit groſſem leiden/ tün ich meiden/ jren grüſs/
ſpat vnd auch frü/ mit kainer rü/ ſo ſläff ich ſüſs/
das klag ich jren zarten weyſſen armen/
Jr knaben maid/ bedenckt das laid/ die mynne phlegen/
wie wol mir wart/ do mir die zart/ bot iren ſegen/
95 zwar auff mein er/ weſſt ich nicht mer/ jr wider gegen/
des müßt mein oug in zähern dick erbarmen/


VII ICh han gelebt wol vierczig jar leicht mynner zway/
mit toben wüten tichten ſingen mangerlay/
es wër wol zeit das ich meins aigen kindes geſchray/
100 elichen hört jnainer wiegen gellen/
So kan ich der uergeſſen nymm' ewiklich/
die mir hat geben müt uff diſem ertereich/
jnaller werlt kund ich nicht finden jren gleich/
auch fürcht ich ſer elicher weibe bellen/


105 In vrtail rat/ uil weyſer hat/ geſchäczet mich/
dem ich geuallen/ han mit ſchallen/ liederlich/
jch Wolkenſtein/ leb ſicher klain/ u'nünfftiklich/
das ich der werlt alſo lang beginn zu hellen/
Vnd wol bekenn/ ich wais nicht wenn/ ich ſterben ſol/
110 das mir nicht ſcheiner/ uolgt wann meiner/ berche zol/
het ich dann got/ zu ſeim gebott/ gedienet wol/
ſo forcht ich klain dort haiſſer flamme wellen –

Keine Kommentare: